tisdag 27 mars 2012

Socrative

När jag var på BETT förra året var det som intresserade mig mest Student Respons Systems av olika slag. Det fanns flera, med varierande handkontroller, whiteboard-kompartibilitet och pris. Inte så farligt dyra, men tillräckligt dyra för att inte en kommunal skola bara kan köpa så där på en höft för att pröva.

Tekniken går framåt snabbt - otroligt snabbt, och det som för ett år sedan var nytt och fantastiskt börjar bli vardag och billigt. Nu har det kommit en nätvariant som funkar med i princip alla webbläsare, med smartphones, läsplattor och datorer: www.socrative.com



Jag har tillbringat en del av dagen med att bara småtesta funktionerna och är lycklig! Lättarbetat, snabbt och verkar pålitligt. Det är en BETA så jag skulle inte förvåna mig om kontot börjar kosta pengar snart, men man kan ju använda det tills dess? Och om det känns som att det är värt det så kanske intresse finns för att köpa skollicens....

1 kommentar:

  1. Tyckte nästan synd om dem som försökte kränga SRS på SETT...

    SvaraRadera