fredag 8 april 2011

Digitala läromedel - vart vill förlagen?

I veckan trillade det in en enkät i min jobb-mejlbox från ett förlag som ville veta vad jag ansåg om, och vilken typ av digitala läromedel jag använder. Dessutom ville de gärna veta vad jag ansåg om deras och konkurrenternas utbud av digitala läromedel. Så då var jag ju tvungen att kolla vad jag tyckte.

Min snabba exkursion på de i enkäten nämnda förlagens hemsidor var ganska beklämmande måste jag säga... Men den var som sagt ganska snabb, så jag tänker gå tillbaka till förlagen för att djupstudera deras utbud i några blogginlägg framöver.

De flesta av förlagen har någon form av demo-versioner ute, eller filmer som illustrerar deras material. Något av förlagen ville att man registrerar sig för att få tillgång till demo. Det gjorde jag, men har fortfarande inte fått något lösenord.

Medan ni väntar så titta på den här lilla filmen, som (trots att jag är matte-allergiker) visar prov på den typen av digitala läromedel jag hoppas att få se mer av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar