fredag 18 februari 2011

Falkenbergsdagarna

Serverades läxa över lovet: Jag blev ombedd att hålla tre seminarier om "Den lärande läraren" på Falkenbergsdagarna. Ja, alltså ett seminarium tre gånger. Jag undervisar just nu C-kurs i svenska och har just bestämt att köra 4 veckor till med kommunikation och muntlig framställning i A-kursen, så jag får väl helt enkelt praktisera den visdom jag försöker sprida. Och så får jag väl promenera längst stranden med stenar i munnen och överösta vågorna hela lovet...

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du får berätta om det du gör!!! Det är du duktig på =)
    Själv ska jag och kollega var med i paneldebatten på eftermiddagen så vi kanske ses. Vill även höra din föreläsning =)

    Ha ett bra lov.

    SvaraRadera
  2. Kul! Ja, det blir spännande att skriva och framföra något som man själv ska framföra, istället för att läsa och bedöma det andra framför! Lite scary.
    Jag hoppas att kunna vara med hela dagen, det var himla intressant förra året.
    Ha ett riktigt bra lov själv!

    SvaraRadera